Bonnenleed

Week 21, ik dacht laat ik het eens bijhouden.

Supercoop, Vomar en Lidl. Dat zijn de winkels waar ik de meeste boodschappen doe. Alleen mijn groente en fruit koop ik bij de lokale groenteman, diervoeding bij de slager of bij de Welkoop en verder is dat het wel.

Deze week ben ik 4 keer bij de Supercoop geweest, daar ga ik heen voor de kleine tussendoor boodschappen, of de “oh stom, vergeten” zaken. Ondanks het kleine aantal spullen, heb ik van de 4 keer boodschappen doen, 2 keer gehad dat spullen te duur waren aangeslagen. Ik controleer en laat verrekenen. Het wordt keurig afgehandeld, laat ik dat voorop stellen.

Deze week ben ik 2 keer bij de Vomar geweest, ik controleer altijd de bonnen, ik heb de luxe dat ik alle prijzen en aanbiedingen onthoud zodra ik ze zie. Van beide keren waren er fouten gemaakt. 35% stickers niet meegerekend, aanbiedingen niet verwerkt etc

Deze week ben ik 1 keer bij de Lidl geweest, waar ik veruit de grootste hoeveelheid boodschappen heb gedaan. Nul fouten. Dat realiserend denk ik dat er bij de Lidl nagenoeg nooit een fout is gemaakt. Ik controleer altijd alles, en er is daar eigenlijk nooit wat mis.

Bij de Vomar bijna altijd, bij de Supercoop zeer regelmatig.

Vandaag bij de Vomar was deze teleurstellend, zuchtend en steunend werd mijn ontnomen 30 cent teruggegeven, nadat ik mijn hele tas moest uitpakken omdat het verkeerd berekende product onderin lag. Geïrriteerd scande de caissière het product, chagrijnig als ze was, maar gelukkig ik nog meer. Ik snap ook wel dat het niet altijd boze opzet is, en vooral de wijze waarop er mee wordt omgegaan is voor mij belangrijk, dat heet service.

Controleren van de bon loont. Deze week voor maar liefst bijna 5 euro aan verkeerd aangeslagen producten, tel uit je winst, letterlijk en figuurlijk!

 

20150522_bonnenleed2